Zespoły zarządzające projektami Agile przeprowadzają okresowe przeglądy każdego etapu rozwoju i produktu jako całości.
Skuteczność tej metody polega na tym, że umożliwia wczesne wykrycie problemów, dzięki czemu zespół może je natychmiast rozwiązać.

W świecie zarządzania projektami zwinność znana jest z skupiania się na doskonałości technicznej, przejrzystości i współpracy zespołowej.
Agile jest zakorzenione w najlepszych praktykach mających na celu tworzenie środowisk współpracy, w których zespoły mogą stale produkować, uczyć się, rozwijać i doskonalić.

12 Zasad Agile:

1. Zaspokój klienta poprzez wczesne i ciągłe dostarczanie wartościowego oprogramowania.
2. Powitaj i wykorzystaj zmiany dla przewagi konkurencyjnej klienta, nawet na późnym etapie rozwoju.
3. Dostarczaj działające oprogramowanie często, od kilku tygodni do kilku miesięcy, preferując krótsze ramy czasowe.
4. Codziennie współpracuj między ludźmi biznesu i programistami przez cały czas trwania projektu.
5. Buduj projekty wokół zmotywowanych osób. Stwórz środowisko i wsparcie, których potrzebują programiści, i zaufaj im, że wykonają swoją pracę.
6. Nadaj priorytet rozmowie twarzą w twarz jako najbardziej wydajnej i skutecznej metody przekazywania informacji do i w obrębie zespołu programistów.
7. Mierz postęp ilością ukończonego działającego oprogramowania.
8. Utrzymuj stałe i zrównoważone tempo rozwoju w nieskończoność.
9. Zwiększaj zwinność poprzez ciągłe zwracanie uwagi na doskonałość techniczną i dobry projekt.
10. Nie komplikuj. Prostota – sztuka maksymalizacji ilości niewykonanej pracy – jest niezbędna.
11. Pamiętaj, że najlepsze architektury, wymagania i projekty powstają w wyniku samoorganizujących się zespołów.
12. Regularnie analizuj i dostosowuj zachowanie w celu ciągłego doskonalenia.


Kierując się tymi wartościami i zasadami przewodnimi, podejście Agile priorytetowo traktuje elastyczność i umożliwia zdolność adaptacji do zmian w niepewnym środowisku. To sprawia, że ​​Agile jest popularną filozofią, ponieważ pomaga zespołom szybciej dostarczać produkty, a jednocześnie lepiej spełniać potrzeby klientów, użytkowników i biznesu.